Dziś: 19 Lipiec 2018    |    Imieniny: Alfred, Wincenty, Włodzisław

Świętokrzyskie bez tajemnic – ferie w świetlicy "U Józefa"

Właśnie dobiegły końca ferie 2018. Dzieciaki ze smutkiem wracają do szkolnych ławek, wciąż mają w pamięci feryjne atrakcje. A co działo się przez te dwa tygodnie w Świetlicy Środowiskowej CARITAS „U Józefa”? Sprawdźcie!

Ferie nosiły tytuł „Małe i duże z historią podróże…”. Pierwszy tydzień rozpoczął się spotkaniem z przedstawicielami policji z I Komisariatu w Kielcach. Podczas ciekawych zajęć uczestnicy dowiedzieli się nie tylko, jak bezpiecznie spędzić ferie, ale także jak zachowywać się na stoku. Każdy otrzymał odblask i książeczkowy upominek. Po południu dzieci wybrały się na kręgle, dla niektórych był to pierwszy raz, ale wszystkim udało się zbić choć jedną bilę. We wtorek uczestniczyliśmy najpierw w warsztatach „Zima w czerni i bieli” w Pałacu Biskupów Krakowskich, gdzie dzieci same wykonywały grafikę, a następnie w zajęciach „Bazgrolić, gryzmolić, czyli o trudnej sztuce kaligrafii” w Muzeum Lat Szkolnych Stefana Żeromskiego. W środę czekała nas podróż do Skarżyska-Kamiennej, gdzie mogliśmy podziwiać eksponaty zgromadzone w Muzeum Orła Białego. Po powrocie do Kielc mieliśmy warsztaty w Teatrze Tańca. Okazało się, że tańczyć każdy może! W czwartek – kolejna podróż, tym razem do Muzeum Henryka Sienkiewicza w Oblęgorku. Po zwiedzaniu wykonywano maski nawiązujące do afrykańskich podróży pisarza, a następnie wyruszyliśmy do pobliskiego Strawczynka popluskać się w basenie OLIMPIC. W piątek – trochę odpoczynku w kinie Moskwa na filmie „Gnomy rozrabiają”. Po powrocie czekała nas niespodzianka –sesja zdjęciowa z profesjonalnym fotografem Kasią Felisek i Marcinem Gardyjanem. Nie zabrakło też gier planszowych i słodkich upominków. Dzień zakończył się „tortem” czekoladowym z okazji urodzin Nadii. Jakże emocjonujący był ten tydzień!

Drugi feryjny poniedziałek spędziliśmy w siedzibie Straży Miejskiej na zwiedzaniu i warsztatach pt. „Bezpieczne ferie”. Spotkaliśmy się tam z komendantem, a także ćwiczyliśmy w specjalnej sali treningowej. Dzieci w nagrodę za swój wysiłek otrzymały małą porcję witamin w postaci sałatki owocowej oraz upominki rzeczowe.We wtorek skorzystaliśmy z zaproszenia do Muzeum Zabawy i Zabawek i zwiedziliśmy ich stałą ekspozycję. Wybraliśmy się też do Muzeum Diecezjalnego. Dzieci były zdziwione ciekawostkami usłyszanymi od naszego przewodnika. Po trudach zwiedzania – odpoczynek w kinie Helios na pouczającym filmie „Cudowny chłopiec”.  Środę spędziliśmy na Wzgórzu Zamkowym korzystając z uprzejmości Ośrodka Myśli Patriotycznej i Obywatelskiej. Dzieci były zachwycone warsztatami „Świętokrzyskie – moja mała Ojczyzna” i interaktywną wystawą. W tym dniu kolejny raz zawitaliśmy na basen w Strawczynku, gdzie dwie godziny to było dla dzieciaków zbyt krótko! Musieliśmy się jednak przygotować na czwartkowy wyjazd do Fabryki Krówek w Opatowie. Najpierw zwiedziliśmy fabrykę, a następnie sami mogliśmy przygotować krówki. Okazało się, że to nie jest takie proste, jak się wydawało. Wykupiliśmy wszystko, co znajdowało się w krówkowej kawiarence i powróciliśmy do Kielc. W piątek wybraliśmy się do Biblioteki Wojewódzkiej na warsztaty pt. „Łysa Góra”. Zwiedziliśmy także różne działy biblioteki, najbardziej podobało się nam w Mediatece. Po powrocie na świetlicę i pysznym obiedzie, podsumowaliśmy ferie. W sobotę, dzięki uprzejmości ks. Krzysztofa Banasika, „starsi” podopieczni wyruszyli na Misterium Męki Pańskiej przygotowane przez Wyższe Seminarium Duchowne Towarzystwa Salezjańskiego w Krakowie.

Ferie odbyły się dzięki współpracy i uprzejmości wielu osób, którym serdecznie chcemy podziękować:

- projektowi Żółty Talerz fundacji Kulczyk Foundation, dzięki któremu dzieci codziennie otrzymywały prowiant na wycieczkę lub ciepły obiad;

- naszym wolontariuszom: Asi Miernik, Magdzie Pietrzyk, Kamili Zegadło, Marcinowi Gardyjanowi oraz Łukaszowi Poniewierskiemu za pomoc podczas wyjść i zajęć;

- rodzicom dzieci pomagających podczas organizacji ferii;

- fotografowi Kasi Felisek;

- instytucjom, które umożliwiły nam tańszy lub bezpłatny wstęp:

·         Pałacowi Biskupów Krakowskich w Kielcach;

·         Muzeum Diecezjalnemu w Kielcach;

·         Muzeum Orła Białego w Skarżysku Kamiennej;

·         Muzeum Zabawy i Zabawek w Kielcach;

·         Basenowi w Strawczynku.

- wszystkim, bez których ferie by się nie odbyły.

Dzieci z niecierpliwością czekają już na wakacyjne wyjścia. Ale zanim one – wiele nowych przygód na świetlicy.

Wychowawcy ŚŚ CARITAS „U Józefa”

Małgorzata Augustyn

Dorota Rogula

PLACÓWKI MEDYCZNE

Usługi medyczne Caritas Diecezji Kieleckiej.

Przejdź dalej ...

ŻŁOBEK "MAŁE ANIOŁKI"

Zapraszamy do naszego żłobka.

PODZIĘKOWANIE

Dziękujemy Darczyńcom, którzy przekazali 1% podatku na działalność Caritas.